Som spiller er det livsviktig å forsikre deg om at spillelederen blir minnet på enhver tenkelig detalj som kan hjelpe deg med å lykkes i et avgjørende terningkast.
Samtidig kan andre spillere lystig gjøre helt håpløse ting som plasserer dem midt i skuddlinjen, men likevel protestere når det skjer noe fælt.
På dette tidspunktet er det sikkert greit å nevne for lesere som ikke har sjekket FAQen at vi med overlegg er ubestemmelige når det gjelder hva slags spillsystem som blir brukt her. Det har elementer fra Dungeons & Dragons (eller d20 som det underliggende regelsystemet blir kalt for tida), GURPS og et par andre systemer, lett sammenblandet. Omtrent det eneste vi virkelig vet så langt er at det ser ut til å bruke 20-kantede terninger for ferdighetssjekker, at det er bra å kaste høyt og at det er diverse poengbaserte alternativer for å skape rollepersoner. Vi vil fortsette å leke oss med de nøyaktige detaljene i systemet. Du kan tenke på det som et fiktivt kommersielt system, eller et slags hjemmelaget hybridsystem, valget er ditt.
Norsk oversettelse: Runefurb, Makro_chemist, Stianto, Fjompenisse