Hva ellers gjør en spiller når han blir plassert i et hvilket som helst rom?
Poenget på slutten trenger ingen forklaring for veteranspillerne der ute. For dere to som leser dette og ikke er veteraner:
Tomb of Horrors er en av de virkelig klassiske Dungeons & Dragons-eventyrmodulene som er laget gjennom tidene. Den er i ordets rette betydning beryktet for å være en av de mest utspekulerte og usannsynlig vanskelige eventyrene noen gang skrevet. Ikke bare er den stappfull av utrolig dødbringende monstre og utilgivelig dødelige feller, men i mange tilfeller blir fellene og møtene med monstre utløst uten noen åpenbar grunn, og kan ikke på fornuftig vis unngås selv av ekstremt forsiktige spillere. Alle som har spilt dette eventyret har mistet rollepersoner på grufulle måter i gravkammeret.
Man skulle tro dette gjorde Tomb of Horrors upopulær. Tvert imot blir den regnet for et av de beste D&D-eventyrene som er utgitt, noe som helt tydelig viser mentaliteten til mange av spillelederne som har dratt spillerne sine gjennom dette. Den er såpass populær at Wizards of the Coast reviderte den og utga en versjon for D&D 3.5, som du kan laste ned gratis og plage dine nåværende spillere med.
Norsk oversettelse: Runefurb, Lord of Dorkness, Makro_chemist, Fjompenisse